Irina Mazurika
Мой Facebook

Savvaļas mērkaķi, viduslaiku pilis un pārgājienu taka starp klintīm tikai 4,5 stundu lidojuma attālumā no Rīgas! Jā, runa iet par Andalūziju, Spānijas dienvidiem, uz kurieni tiešo reisu nodrošina Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic.

Malagā ir dzimuši Pablo Pikasso un Antonio Banderass! Šeit var atrast izklaidi katrai gaumei – ir gan jūra, gan vēsturiskās vietas, gan kultūras dzīve. Februāra beigās mēs baudījām saulīti un temperatūru no +17 līdz +23. Laiks, protams, nav paredzēts peldēšanai, bet dienā var mierīgi staigāt bez žaketes. Starp citu, aukstās straumes dēļ, pat vasarā Malagas reģionā var būt vēss ūdens – paturiet to prātā, ja esat pludmales atpūtas cienītāji!

Kā nokļūt Malagā

Tiešais lidojums no Rīgas uz Malagu ar airBaltic ilgst aptuveni 4 stundas un 30 minūtes. Ja izvēlaties vietu pie loga, pa ceļam varat apbrīnot Šveices Alpus! Lidojums turp un atpakaļ februāra vidū apmēram 2 nedēļas pirms lidojuma izmaksāja aptuveni 250 eiro. Pašreizējais zemo cenu kalendārs lidojumiem Rīga-Malaga ir atrodams šeit sadaļā “Lēti lidojumi”. Ja vēlaties ceļot komfortabli, šeit var lasīt par lidojuma pieredzi airBaltic biznesa klasē.

Kā nokļūt no lidostas līdz Malagas centram

Malagas lidosta atrodas tikai 8 km attālumā no pilsētas, un tā ir viena no lielākajām Spānijā. Jūs varat nokļūt Malagas centrā ar vilcienu, autobusu vai taksometru.

C1 vilciena pietura atrodas T3 terminālā un to sauc par Renfe Cercanias Malaga. Lai nokļūtu Malagas centrā, brauciet līdz centrālai stacijai Malaga Maria Zambrano. Vilciena biļete maksā 2 EUR, ceļš aizņem apmēram 12 minūtes, vilcieni kursē ik pēc pusstundas.

Express Airport autobusa pietura (Linia A) atrodas T3 termināļa izejas punktā. Brauciens aizņem apmēram 20 minūtes, iegādāties biļeti var pie vadītāja par 3 EUR. Autobusi ir ik pēc pusstundas.

Centrālās auto un dzelzceļa stacijas atrodas tuvumā. Gan autobusā, gan vilcienā ir ekrāni, kuri rāda pieturvietas. Tāpēc nebaidieties apmaldīties!

Mēs nemēģinājām izsaukt taksometru, bet internets sola apmēram 20 EUR par braucienu no lidostas uz pilsētas centru.

Tālāk piedāvājam jums maršrutu četrām dienām pa Spānijas dienvidiem Malagā un apkārtnē. Mēs visu laiku pārvietojāmies ar sabiedrisko transportu un paspējām apskatīt populārākas “must see” vietas. Šādi izskatījās mūsu plāns:

1. diena. Malaga

2. diena. Gibraltārs un savvaļas pērtiķi

3. diena. Seviļa, Andalūzijas galvaspilsēta

4. diena. Pārgājienu taka “El Caminito del Rey”

1. Ko apskatīt Malagā?

Malagā ielidojām plkst.11:00, ātri tikām līdz viesnīcai un tad devāmies apskatīt pilsētu. Dienas laikā paspējām ieraudzīt visas pilsētas galvenās atrakcijas, izņemot muzejus. “Panākumu” noslēpums – skaidrs plāns, ātrais solis un minimālais laiks ēšanai. Obligāti jāapmeklē:

• Cietoksnis Alcazaba de Malaga – vesels militārais kvartāls, kurš tiek uzskatīts par visizturīgāko šāda tipa celtni visā Spānijā. Jūs varat to apmeklēt arī atsevišķi, bet labāk paņemt kombo biļeti ar Gibralfaro pili, kas ir burtiski tuvumā, uz kalna. Cietokšņa adrese un cenas šeit
  • Gibralfaro pils – brīnišķīgs 360 ° panorāmas skats uz pilsētu un neliels muzejs? kur atradīsiet bruņu izstādi, zobenus un citas vēsturiskas lietas. Adrese un cenas šeit
  • Romas amfiteātris – atrodas blaus Alcazaba. Mūsdienās kalpo par brīvdabas koncertu skatuvi. Pie ieejas ir neliela dažādu senlietu izstāde. Bezmaksas ieeja
  • Malagas katedrāle – slavenā baznīca ar vienu torni. Iespēja pieteikties nakts ekskursijai pa jumtu. Adrese un cenas šeit
  • Malagas promenāde – jauka krastmala ar palmu parku, bāku, jahtām, kafejnīcām, panorāmas riteņi un neparastu nojumi, kura izskatās kā vilnis.

Ja lasāt krieviski, šeit ir detalizētāks raksts par Malagas apskates vietām.

2. Gibraltārs un savvaļas pērtiķi

Mēs braucāmuz Gibraltāru 3 stundas ar autobusu no Malagas centrālās stacijas līdz stacijai „La Linea”. Tad kājām gājām pāri robežai, divas pases kontroles – un mēs esam Lielbritānijas teritorijā! Autobusa biļete maksāja ap 30 eur vienā virzienā. Ar automašīnu ceļš no Malagas aizņemtu 1,5 – 2 stundas, un auto var atstāt pie robežkontroles lielā autostāvvietā.

Kalnā ir svarīgākie Gibraltāra apskates objekti. Augšā jūs varat nokļūt ar trošu vagoniņu, tūrisma taksometriem vai kājām. Trošu vagoniņa biļeti var iegādāties iepriekš, bet jāatceras, ka sliktu laika apstākļu dēļ tas var nestrādāt un nauda netiek atgriezta.

Ko apskatīt Gibraltārā?

• Ap 200 savvaļas pērtiķi brīvi dzīvo aušējā kalna daļā. Dzīvniekus barot nedrīkst un jāuzmanās, lai viņi nemēģina atņemt somu, ēdamā meklējumos
  • Sv. Miķeļa ala ar pazemes ezeru un koncertzāli
  • Otrā pasaules kara tuneļi – ap 52 km garš pazemes tuneļu tīkls
  • 14. gadsimta mauru cietoksnis, kurš līdz 2010. gadam tika izmantots kā cietums
  • Panorāmas laukums
  • Botāniskais dārzs jeb vienkārši parks ar eksotiskiem augiem un brīvu ieeju. Parka teritorijā atrodas neliels zoodārzs par atsevišķu samaksu
  • Europa Point vai Gibraltāra bāka – šajā vietā satiekas Vidusjūra un Atlantijas okeāns

Ja lasāt krieviski, šeit ir detalizētāks raksts par Gibraltāru.

3. Seviļa, Andalūzijas galvaspilsēta

Uz Sevilju ir ērti tikt no Malagas ar vilcienu. Biļete maksā 30-40 eiro un ceļš aizņem aptuveni 3 stundas. Ar auto laiks ceļā būtu aptuveni 2 st 15 min. Seviljā ir ļoti daudz, ko apskatīt, un ar vienu dienu noteikti ir par maz. Šeit ir neliels saraksts, ko var paspēt vienā dienā.

Ko apskatīt Seviļā?

• Spānijas laukums un Marijas-Luīzes parks – laukuma centrā atrodas strūklaka un kanāls, kur var vizināties ar laivu. Kādreiz tur tika filmēti “Zvaigžņu kari”
  • Seviļas Alkazara – vecākā no karaliskajām pilīm Eiropā. Daudziem tā ir pazīstama kā “Dorna” no sēriāla “Game of Thrones”
  • Seviļas katedrāle un Hiraldas zvanu tornis – lielākā gotiskā katedrāle Eiropā, kura tika uzcelta musulmaņu mošejas vietā. Tiek uzskatīta par Kristofera Kolumba apbedīšanas vietu. No zvanu torņa paveras panorāmas skats uz pilsētu. Biļete 9 eiro.
  • Skatu laukums Metropole Parasol – šai ēkai nav analogu pasaulē. No augšējā stāva paveras lielisks skats uz Seviļu un pašu ēku. Pagrabstāvā ir romiešu un mauru drupas.
  • Expo-92 objekti – visvairāk objektu atrodas Kartuhas salā. Pasaules izstāde Seviļā notika 1992. gadā. Tika izveidoti brīnišķīgi paviljoni, uzbūvētas jaunas ēkas un dažādi pieminekļi, piemēram, raķete. Daudzi no tiem šobrīd ir pamesti.

Ja lasāt krieviski, šeit ir detalizētāks raksts par Seviļu.

4. Pārgājienu taka “El Caminito del Rey”

Tūristu taka caur aizu gar klintīm, kura tika uzskatīta par vienu no bīstamākajām pārgājienu takām pasaulē. Tā tika restaurēta 2015.gadā un kopš tā laika ir pietiekami droša, lai to izbaudītu. No Malagas centrālās stacijas jābrauc līdz pilsētiņai El Chorro. Vilciens brauc 40 minūtes un maksā 6 eiro vienā virzienā.

Caminito del Rey ir lineāra taka, tas nozīmē, tas beidzas ne tajā vietā, kur jūs sākāt. Ja jūs ierodaties ar vilcienu, ir ērti nekavējoties aizbraukt ar vietējo autobusu gandrīz līdz pašam takas sākumam par 1,55 eiro. Pastaigas nobeigumā nonāksiet pie stacijas. Ja atbrauksiet ar automašīnu, auto var atstāt augšā, bet no takas beigām līdz automašīnai vai nu ar kājām, vai ar to pašu autobusu. Autobuss kursē ik pēc 30 minūtēm. Saraksts atrodams šeit.

Takas garums ir 3 km, platums tikai 1 metrs. Pa ceļam ir izvietoti soliņi. Mājas lapā norādīts, ka pastaiga aizņems aptuveni 2 stundas. Mums tas aizņēma  1,5 stundu ar visu fotogrāfēšanos.

Tiek piedāvātas 2 iespējas apmeklēt taku: patstāvīgi par 10 eiro vai grupā ar gidu par 18 eiro. Biļetes jārezervē ļoti laicīgi! To var izdarīt šeit. Jau šobrīd nesezonā tuvākā brīvā vieta ir tikai pēc diviem mēnešiem! Ņemiet vērā, ka sliktu laika apstākļu vai stipra vēja laikā apmeklējumi tiek atcelti. Neviens neatdos naudu, bet jūs varat izvēlēties citu datumu.

Taka iet pa ļoti gleznaino ieleju ar kalnu upi un klintīm apkārt. Asākais moments – pāriet aizu pa caurspīdīgo tiltu 100m aukstumā!

Ja lasāt krieviski, šeit ir detalizētāks raksts par El Caminito del Rey.

Informācija un biļešu cenas aktuālas uz 2019.gada martu.

Vai vēlaties redzēt vēl ko interesantu? Esiet laipni gaidīti manos blogos par ceļojumiem Instagramā un Feisbukā. Publicēju tur foto atskaites par skaistajām un neparastajām Latvijas vietām un izklaides iespējām. Uz tikšanos!