Vasaras karstums turpinās, un šonedēļ daudzos Igaunijas reģionos gaidāmi vairāk nekā 30 grādi pēc Celsija. Ja jūs dodaties pārgājienā šajā nedēļas nogalē, veltiet piecas minūtes laika, lai izlasītu Fjällräven tūrisma ekspertu padomus par to, kā karstajā laikā pārgājienu takā nepārspīlēt sevi.

1) Līdzi ņem tikai vissvarīgākās lietas

Labi izplānota un labi iesaiņota mugursoma ir viena no svarīgākajām sastāvdaļām veiksmīgam pārgājienam. Rūpīgi padomājiet par savu kempinga aprīkojumu un ņemiet tikai to, kas jums patiešām nepieciešams. Padomājiet par nometnes virtuvi, pārtikas un ūdens krājumiem, apģērbu un aprīkojumu, dažādiem tehniskiem sīkrīkiem un mēģiniet izvairīties no dažādiem priekšmetiem, kas papildina komfortu. Piemēram, ja jūs gaida vienas dienas pārgājiens 15–20 kilometru attālumā, mugursomas svars nedrīkst pārsniegt 10 kilogramus.

2) Atpūtieties ik pēc 3 kilometriem

Katrā pārgājienā ir ļoti svarīgi regulāri atpūsties – īpaši karstā laikā. 30 grādu temperatūrā ir vērts apstāties ik pēc 3 kilometriem, lai dzertu ūdeni un atpūtinātu kājas, piemēram, noņemot apavus un zeķes, mīcot vai atdzesējot pirkstus vēsā jūras ūdenī. Tā kā svīšana veicina arī tulznu parādīšanos, vasarā valkājiet vieglas kurpes, lai kājas varētu elpot.

3) Plānojiet apmēram 4 litrus ūdens dienā

Karstā laikā dehidratācija iestājas ātri. Svīstot, ķermenis automātiski atdziest un jūs zaudējat daudz vairāk ūdens nekā ceļojot vēsākā laikā. Lai arī precīzs nepieciešamais ūdens daudzums ir atkarīgs no pārgājiena diapazona, laika apstākļiem un citiem aspektiem, vasaras karstumā diennaktī jums jāuzkrāj vismaz 4 litri ūdens.

4) Veiciet mājasdarbu

Pirms došanās pārgājienā noteikti veiciet sagatavošanās darbus un uzzīmējiet maršrutu. Īpašu uzmanību pievērsiet ciemata veikaliem un dīķiem, kur varat papildināt ūdens krājumus. Palīdzēs arī īpašs filtrs, padarot ūdeni dzeramu un noņemot no tā netīrumus, baktērijas un parazītus. Ceļojot gar jūras krastu, neaizmirstiet arī par ūdeni, jo diemžēl neviens filtrs nepadarīs sāļu jūras ūdeni dzeršanai piemērotu.

5) Ūdens pudelei jābūt viegli pieejamai

Dodoties pārgājienā ar parasto pudeli, turiet to mugursomas sānu kabatā, lai katru reizi, kad jūtaties izslāpis, nevajadzētu to izņemt no muguras.

6) Pareiza ēšana radīs enerģiju

Pārgājiena laikā karstumā un dzerot daudz ūdens, ķermenis ātri sāk justies pilnīgs, taču joprojām ir ļoti svarīgi regulāri ēst un nodrošināt organismam nepieciešamo enerģiju. No rīta mājās ēdiet sātīgas brokastis, pēc tam atvēliet laiku pusdienām un vakariņām. Enerģijas bagātas uzkodas, piemēram, granola batoniņi vai rieksti, kurus varat sakošļāt, atrodoties ceļā, ir lieliskas uzkodas.

7) Saules aizsardzība un galvassegas ir vitāli svarīgas

Saules aizsargkrēms un cepure ir divi jūsu vasaras pārgājiena piedāvājumi. Ejot koku ēnā, noņemiet cepuri, lai āda varētu elpot.

8) Apģērbs

Ideālā gadījumā visiem jūsu āra apģērbiem jābūt izgatavotiem no elpojoša materiāla, un tiem jābūt ventilācijas atverēm, kuras pēc vajadzības var aizvērt vai atvērt. Tvertnes augšdaļa vai blūze ar plecu siksnām nav labākā izvēle pārgājieniem, vēlams valkāt T-kreklu vai blūzi ar īsām piedurknēm, kas pasargā plecus no saules un mugursomas svara. Katram gadījumam ielieciet peldkostīmus un dvieli mugursomā, jo peldēšanās jūrā, upē vai ezerā vislabāk atvēsinās pēc gariem nobrauktiem kilometriem. Nedodieties pārgājienos ar jauniem apaviem – izvēlieties ērtus un nolietotus. Mugursomai vajadzētu ērti sēdēt uz muguras, atbalstot ķermeņa augšdaļu un kājas. Noderēs arī papildu krekli un zeķes, kuras jūs varat mainīt, ja daudz svīstat.

Gribi zināt par visiem pēdējiem tūrisma jaunumiem – seko līdzi mūsu lappusei Facebook!

Avots: mke.ee