Paredzams, ka tūrisma nozare, kuru smagi skarusi globālā COVID-19 pandēmija, šogad atveseļosies. Taču Krievijas iebrukums Ukrainā prognozes liek pārskatīt. Pēc pāris gadu grūtībām, ko radīja nepieciešamība izpildīt koronavīrusa izplatības radītos ierobežojumus, gaisa pārvadātāji atkal saskaras ar tādiem šķēršļiem kā slēgta gaisa telpa, lidojumu atcelšana un neskaitāmi citi apstākļi, kas palielina neskaidrību par koronavīrusa nākotni. tūrisma bizness.

Vairāk nekā 30 valstis jau paziņojušas par savas gaisa telpas slēgšanu Krievijas lidmašīnām. Maskava savukārt reaģēja līdzīgi. Krievijas civilās aviācijas administrācija paziņojusi, ka valsts gaisa telpa tiek slēgta gaisa pārvadātājiem no vismaz 37 valstīm. Arī telpa virs Ukrainas, Moldovas un dažiem Baltkrievijas reģioniem paliek slēgta, raksta cnn.com.

Tādējādi, ja jārunā par īstermiņa perspektīvu, ir paredzēta lidojumu atcelšana un maršruta maiņa. Diemžēl ir iespējamas arī ilgtermiņa sekas tūrisma nozarei. Jūs uzreiz uzzināsiet, kāpēc. Ja degvielas cenas celsies, pieaugs arī aviobiļetes Pagājušajā nedēļā jēlnaftas cenas pasaulē pieauga līdz vairāk nekā 110 USD par barelu. Šī tendence skaidrojama ar investoru bažām, ka Krievijas energoresursu eksports tiks vai nu ierobežots, vai apturēts jau Ukrainas konflikta sākumā. Tomēr ceļojumus sadārdzinās ne tikai cenu lēciens. Jāpatur prātā, ka nepieciešamība apiet Krievijas gaisa telpu var radīt garākus maršrutus un vairāk degvielas. Lielākas izmaksas noteikti atspoguļosies biļešu cenās.

Saskaņā ar Eiropas lielākās aviokompānijas Lufthansa izplatīto ziņojumu, nepieciešamība apiet Āziju prasīs papildu miljonu mēnesī. Komentējot uzņēmuma ieņēmumu tendences ceturtdien, sacīja Lufthansa izpilddirektors. finansists Remko Stenbergens norādīja, ka pārvadātājs būs spiests paaugstināt biļešu cenu, lai spētu kompensēt sadārdzinājušās degvielas cenas un citas izmaksas. Biļešu cenu kāpums var izraisīt pieprasījuma samazināšanos, kas ir ļoti nelabvēlīga tendence nozarei kopumā, ņemot vērā nepieciešamību atgūties no pandēmijas radītajiem zaudējumiem, nemaz nerunājot par inflāciju. Bailes par drošību var izraisīt pieprasījuma samazināšanos Eiropas Aviācijas drošības aģentūra (EASA) brīdinājusi par nopietniem riskiem civilajām lidmašīnām, kas tuvojas Ukrainas robežai. Apdraudēta ir arī gaisa telpa virs Krievijas, Baltkrievijas, Polijas, Slovākijas, Ungārijas, Rumānijas un Moldovas. EASA ir dubultojusi brīdinājuma zonas platību ap Ukrainu, baidoties no vidēja darbības rādiusa raķešu sasniegšanas un kontrolētas gaisa telpas. “Risks ir saistīts gan ar apzinātu mērķēšanu, gan kļūdām civilo gaisa kuģu identificēšanā,” teikts aģentūras paziņojumā. Neviens vēl nav aizmirsis Malaizijas lidmašīnas avāriju virs Ukrainas austrumu nomalēm 2014. gadā un 298 cilvēku bojāeju toreiz, tāpēc EASA brīdinājums netiks atstāts bez ievērības. Pēc avārijas izmeklētāju teiktā, raķete, kas notriekusi lidmašīnu, lidojusi no Krievijas pretgaisa aizsardzības 53.brigādei piederošas palaišanas iekārtas. Daudziem potenciālajiem tūristiem un lidojumu apkalpes locekļiem, kurus koronavīrusa radītie draudi ir diezgan iebiedējuši, ideja lidot konflikta zonas tuvumā var būt pilnīgi nepieņemama. “Ceļošana uz pilsētām netālu no Krievijas, visticamāk, kļūs īpaši nepopulāra: pilsoņi baidās atrasties karadarbības zonas tuvumā, lai gan ar iracionālām bailēm, ka no Krievijas nedraud,” CNN sacīja Olivjē. Ponti, ForwardKeys, Insights & viceprezidents. Analytics. “Iespējams, būs jāvēro ASV tirgus acīmredzamais pavērsiens no piedāvājumiem ceļot ne tikai uz Austrumeiropu, bet pat Rietumeiropu,” viņš piebilda.

Gribi zināt par visiem pēdējiem tūrisma jaunumiem – seko līdzi mūsu lappusei Facebook!

Avots: delfi.lt