Septembra beigās Lietuvas galvaspilsētā tika prezentēta neparasta instalācija, kas veltīta visiem tūrisma darbiniekiem.

Šogad Viļņa par godu Tūrisma dienai, kas tika atzīmēta 27. septembrī, sagatavoja modernās mākslas darbu – digitālu 3D skulptūru, kurā attēlots gaisa balons, kas ir nozīmīgs simbols Viļņas tūrisma nozarei, jo tieši tas tika izmantots, lai atzīmētu pilsētas atvēršanu tūristiem pēc pirmās COVID-19 izraisītās slēgšanas. Instalācija, kuru ierosināja Viļņas pilsētas oficiālā tūrisma un uzņēmējdarbības attīstības aģentūra Go Vilnius, tika izveidota, izmantojot populārus neatvietojamus žetonus (NFT), un tajā ir vairāk nekā 100 Lietuvas tūrisma nozares pārstāvju fotogrāfijas.

Kā pastāstīja Go Vilnius direktore Inga Romanovskiene, skulptūra tika izveidota, lai apsveiktu pilsētas tūrisma profesionāļus un atspoguļotu viņu cerību, ka tūrisma nozare atkal uzplauks un attīstīsies tāpat kā pirms pandēmijas. Tāpēc instalācijai tika dots nosaukums “Viļņas atdzimšana”.

Instalēšana tika veikta, izmantojot arvien populārāko NFT formātu, kas nodrošina autortiesību aizsardzību. Saskaņā ar projekta radošo aģentūru Milk, šī ir pirmā reize pasaulē, kad NFT tiek izmantota, lai atzīmētu tūrisma nozari.

Gaisa balonam ir īpaša nozīme Lietuvas galvaspilsētā, jo Viļņa ir viena no retajām Eiropas galvaspilsētām, kur lidojumi ir atļauti virs pilsētas. Skulptūrā attēlotais balons attiecas arī uz pilsētas atvēršanu tūristiem pēc pagājušā gada pirmā COVID-19 pandēmijas viļņa. Tad virs pilsētas lidoja balons ar uzrakstu “Viļņa zvana”, norādot, ka Lietuvas galvaspilsēta atkal uzņem ceļotājus.

“Mēs vēlējāmies izveidot skulptūru par godu visiem veltītajiem cilvēkiem, kuri strādā Viļņas tūrisma nozarē. Galvenais mērķis bija izveidot instalāciju, kas atzīmētu pilsētas tūrisma profesionāļu smago darbu, centību un vienotību pandēmijas apstākļos. Tāpēc mēs nolēmām uz digitālās skulptūras “Viļņas atdzimšana” attēlot vienkāršu pastkarti vai fotokolāžu, un par pamatu izvēlējāmies balonu – atdzimšanas un attīstības simbolu,” sacīja Inga Romanovskienė. 3D skulptūru iedzīvināja radošā aģentūra Milk. Aģentūras “Piens” radošais direktors Rimantas Stanevičius stāsta, ka NFT formāta popularitāte gadu gaitā pieaug, taču tā bija pirmā reize, kad to izmantoja, lai atzīmētu tūrisma nozari. Pēc Staneviča teiktā, Piena komanda bija sajūsmā, ka bija daļa no šī unikālā un vienreizējā projekta, kas arī kļuva par vērtīgu pieredzi viņiem. Instalāciju var redzēt tiešsaistē vietnē risevilnius.lt. Šī nav pirmā reize, kad Lietuvas galvaspilsēta demonstrē savu novatorisko pieeju: pilsēta tika augstu novērtēta par futūristisko skulptūru “Portāls” un projektu “Street Cafe”, kas tika izveidots kā veids, kā apmeklēt kafejnīcas pandēmijas laikā.

Gribi zināt par visiem pēdējiem tūrisma jaunumiem – seko līdzi mūsu lappusei Facebook!

Avots: turist.delfi.ee